Feia anys, molts anys, que esperava aquest petit (IMMENS) pas. Ha sigut obrir el PC aquest matí i fer un repàs a la resta de blogs de temàtica o de l'entorn casteller, ara que el Concurs és recent i tothom hi diu la seva. M'he trobat amb un article, el títol del qual m'ha produït una alegria (interior i controlada en tot moment) que estic segur que refrenden la majoria de companys de faixa i pantalons blancs. Al que anava, el company Carles Feiner (també conegut com el Negre de Terrassa) ha obert la caixa dels trons d'un debat que es preveu apassionant, llarg, dur...i esperançador. Ho teniu aquí


No se ara en quin estat es deu trobar aquest debat intern en el sí dels Minyons de Terrassa (no se si realment hi ha debat i ell intenta reobrir-lo) pero dubto molt que s'hagi tirat a la piscina sense haver copsat les opinions de la última i penúltima fornada de Minyons sobre aquest tema. Que un dels "gurus" d'aquesta formació, i segur que un dels que en el seu moment es devia erigir com a gran defensor i guardià de "l'anticoncursisme" del terrassencs (és una suposició) ara vulgui obrir aquest nou front, em fa pensar que allà dins tenim algun moviment a tenir en compte. Que faci aquest escrit l'honra, perque esgrimeix la seva postura i una sèrie de raons que (desenganyem-nos) sempre han sigut les raons que han servit per rebatre la postura de la colla de color malva, i al fi i al cap reconeix la posició errònia de la seva colla en aquest segle XXI.


Carles, enhorabona per la teva valenta postura. Des del sud serem molts (per no dir tots) que seguirem amb delit les evolucions d'aquest debat que només es pot acabar d'una manera, d'aquí 2, 4 o 6 anys, i aquell dia serà un dels dies més sensacionals de la història dels castells.

(6) Comments

  1. MIA On 7/10/08 18:20

    La meva opinió personal abans del concurs, hauria estat sense cap mena de dubte de congratulació com tu dius, de felicitat per l'enriquiment que això suposaria pel món casteller...
    Ara bé, després del dia 5 i de l'espectacle vist, en tots els sentits...pfff...q vols q et digui...
    Pe lq he llegit, em dona tota la impressió de ser més aviat una cosa d'interés, "de estar en el meollo del asunto" ...q d'una altre cosa... M'ha sorprés el q ha dit en el moment q ho ha dit...
    Salut!

     
    Anònim On 8/10/08 18:12

    Mentres van poder, anaven a tirar castells que no s'havien fet fins el moment abans que ningú... Què busquen ara pel terra?

    Per mi, es poden quedar a casa ells i les seves motxilles...

    Enric.

     
    Rikhard Rydell On 12/10/08 22:33

    veig que m'has enllaçat al teu blog
    faig lo propi amb el teu al meu

    sort per la diada de la setmana que be ;)

     
    Anònim On 13/10/08 20:54

    eloi d'altafulaaa!!un matalasser q li agraden ELS SMITHS!!!!!!!!mmmm-..

    CRESPOOO VOLEM MÉS!!!!!!!

    m'agrada el teu blog senyor Eloi, i sóc vaieta.. però.. vaieta vaieta,jajajaja!!

     
    Anònim On 15/10/08 23:04

    Hola Eloi!

    Finalemt m'he decidit a participar al teu blog. M'agrada el què escrius. Ja saps que compartim moltes idees sobre castells. Sense ser un matalasser actiu, conec prou bé el tarannà de la colla i el perfil del matalasser per excelència.

    Crec que l'escrit del "negre" ja fa anys que s'hagués pogut fer public, sobretot, en l'època més competent de minyons, per mi, l'època del Nani Matas com a cap de colla.

    Evidentment, estaria bé que els minyons vinguessin a Concurs. Però, i si els cabrons guanyen? Jo no sé si ho superaria. Igual que el sant Fèlix dels 4/9, encara em dura el mal de panxa.

    Pel què fa als minyons, ja saps el què penso: Loa "hermanos fundadores" porten la paella pel mànec, a dins la paella que facin el què vulguin; però ara se'n donen compte que la paella és cada cop més gran i el mànec cadsa cop més petit, i la gent els plega.

    Una abraçada a la Nora i l'Íngrid.

    Vinga matalassers!!! Que ha estat un bon any. Podria haver estat millor, però st. Magí no ens el pot prendre ningú. Ja és un bon record pel sac. Com el 3/8 de l'Espluga tant comentat, jo vaig treure el Pepe de la pinya que ho celebrava com si s'hagués aconseguit la champions i el tronc remenant de mala manera, va serèpic!!!

    Una abraçada a tots els matalassers, des de la distància us portem ben endins.

    Marc de Sabadell

     
    ELOI On 16/10/08 19:01

    LLOAT SIA EL SENYOR!!!